marți, 2 mai 2017

Ciocolata de casa, FARA ZAHAR, 100% naturala

Ciocolata de casa a fost mereu fascinatia copilariei mele! De cand am copii, am inceput totusi sa constientizez mai mult riscurile consumului de zahar, care se regaseste, din pacate, in orice aliment procesat, inclusiv in paine. Eu le dau suricatelor ciocolata amaruie, cu 75-80, chiar 85% cacao, insa, ocazional, le fac si ciocolata de casa!
Am experimentat diverse retete, asa ca am ajuns la una extrem de simpla, care nu imi ia mai mult de 10-15 minute. Totul FARA ZAHAR!



INGREDIENTE

  • orice tip de lapte praf integral (250 de grame),fara zahar (nu luati cu adaos de zahar)
  • unt de 60% grasime (125-150 de grame), 
  • miere dupa gust (eu pun cam 3 linguri mari), 
  • optional, puteti adauga cacao si/sau nuci. Va recomand sa le adaugati, pentru un gust senzational. 
  • una-doua-trei linguri de ulei de cocos.
  • Eu ador uleiul de cocos, il folosesc atat intern (cate o lingurita dimineata sau in prajituri), dar si extern, pentru ten sau maini. Eu il folosesc pe acesta de mai jos si il comand online din acest magazin cu produse bio si ecologice, la un pret extraordinar

Uleiul de cocos este obtinut prin presare la rece si nu este procesat in nici un fel. Este recomandat ca atare, chiar si pentru bebelusii de peste 6 luni. Este un produs vegan, fara gluten, 100% natural si fara alergeni. Poate fi folosit si extern, pentru calmarea gingiilor bebelusilor, pentru acnee, pentru dermatita atopica, vergeturi, pentru masajul bebelusilor, pentru masti de par, pentru albirea dintilor sau a tenului. Chiar este o minune a naturii!


Stiati ca uleiul de cocos este solid pana la temperatura de 25C, iar peste aceasta temperatura el devine lichid, fiind o proprietate normala si specifica acestui tip de produs?
Astfel, uleiul de cocos poate fi utilizat atat pentru gatit, cat si pentru uz cosmetic, in ambele forme ale sale.


Aici am facut o poza cu sectiunea bomboanelor de ciocolata de casa, pentru a se vedea ce bine se integreaza nucile in compozitie. 





Eu niciodata nu masor ingredientele, mereu le adaug la ochi sau dupa gust!

Intr-o oala se topeste untul, dupa care se adauga laptele praf, mierea, uleiul de cocos si cacao, optional. 

Se amesteca bine compozitia (cu paleta, lingura, mana, etc) pana devine omogena. 
Nu va speriati daca la inceput vi se pare ca nu se incheaga bine compozitia, amestecati pana se omogenizeaza perfect laptele praf. Veti avea impresia la inceput ca laptele praf nu se topeste bine, insa aveti rabdare, modelati-o cu mana chiar. Ii puteti lasa pe copii sa faca asta, si astfel combinati gatitul cu o activitate plastica. 
Puneti compozitia in forme de silicon si lasati-o la rece o ora-doua. Gasiti forme de silicon la preturi super aici


Miam-Miam! Nu cred ca am mancat niciodata ceva mai delicios, dar in acelasi timp sanatos! Incercati! Este cea mai simpla si rapida reteta!




4 comentarii:

  1. O idee foarte buna! multumim de pont! eu pana acum nu stiam ca pt folosi uleiul de cocos si in mancare..eu il foloseam pentru intretinerea tenului! recomand in loc de crema seara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim !
      Astazi incerc si eu sa fac ciocoata, ca al meu copil este innebunit dupa ciocoata si mereu ma simt vinovata cand ii dau o bucatica din comert :D.

      Ștergere
    2. cu mare drag! sper sa ii placa! suricatele o adora, atat in varianta alba, cat si cu cacao. nucile dau un gust deosebit, asa mi se pare mie. si uleiul de cocos e de senzatie.

      Ștergere

  2. Va oferim lucru pe internet: din prima luna 1500 RON (1500 lei noi sau 15 milioane lei vechi) lunar rapid castig potential, plus alte castiguri motivante. Lucrati in timpul liber. Contract. Seriozitate. Trimiteti solicitare la adresa de email: onlineproiect@gmail.com

    RăspundețiȘtergere